12 mei 2012

DIY Shorts

Alrighty,
De zomer komt eraan! Al merk ik daar verdacht weinig van :/
Het is verdorie al mei, ik wil 30°C!
Om mij op die 30°C voor te bereiden, heb ik een oude jeansbroek eens onder
handen genomen en er een short van gemaakt.


Ik nam een losser model, want mijn winterkilo's zijn er nog niet af.
Dus moet het niet al te hard spannen voor mij :D
Ik knipte mijn pijp eerst te lang af. Beter te lang dan te kort om te beginnen!

Doe ze hierna nog eens aan, en markeer met krijt of een stukje blokzeep tot
waar je short mag komen. Leg je pijpen op elkaar zodat je ze gelijk afknipt.


Gewoon afknippen vond ik een beetje saai, dus ik koos voor een geschelpte boord.
Meet eerst de breedte van je pijpen, zodat je weet hoe breed je cirkeltjes moeten zijn om mooi
uit te komen. Eerst tekende ik het sjabloon uit, en erna tekende ik het over op de broek.



Vergeet niet dat je short korter wordt door er stukjes uit te knippen.
Om het nog een beetje op de vrolijken, grabbelde ik in mama's knopendoos
om aan de zakken te naaien.



Et voila! Natuurlijk zou ik nu een foto moeten plaatsen van het eindproduct.
Maar dat zal er pas van komen als mijn start to run lessen
tot een einde gekomen zijn :P

 Probeer het zeker eens zelf, en mail mij het resultaat door! Ik ben benieuwd hoe jullie
je zomershort opfleuren ;)

Liefs,
Katrien xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten