19 maart 2012

Back to the Basics: Foundation

Next in line: Foundation!
Ik kan letterlijk niet leven zonder concealer en foundation.
Volgens mij begeven mijn hersenen het dan. Maar ik heb ook zo'n slechte huid! En het is nu eenmaal leuk als je je minder goede kantjes een beetje kan verstoppen ;)
Zie hier: My lifesavers!

Correctie: Lifesaverrr!  Maar die hou ik voor het laatst.
Ik heb al meerdere foundations gehad, maar ik ga enkel bespeken welke ik op dit moment gebruik.


Ik ga beginnen met de minst dekkende. Deze gekleurde dagcreme van Nivea vind ik
heerlijk voor in de zomer. Omdat het een dagcreme is, hydrateert hij je huid en tegelijkertijd zit er een tintje bij.  Zo'n getinte dagcreme ligt ook veel minder zwaar op je gezicht dan een echte foundation.
En dat is de reden waarom ik hem graag in de zomer gebruik.
En ook wel gewoon omdat het handig is :) 2 in 1!

 De dekking is natuurlijk wat minder, maar dat is ook niet altijd nodig.
Als je een aantal plekjes wilt verbergen maar je foundation licht wilt houden, gebruik je er een beetje concealer onder. Ik zeg "onder" omdat je dan zeker bent dat je volledige gezicht dezelfde kleur heeft. Als je eerst foundation op doet en erna je concealer, kan je al sneller gekleurde plekjes
op je gezicht krijgen, moest je het niet mooi hebben laten vervagen.
Nog 1 ding over Nivea producten: De Makeup van Nivea wordt uit de handel gehaald. ALLE makeup van nivea! Dus als je er iets van gebruikt: misschien kan je ergens nog je stock gaan inslaan. Anders zal er een vervanger gezocht moeten worden vrees ik :)
Over de volgende heb ik al veel goede dingen gelezen en gehoord.
En het eerste wat er over gezegd kan worden: hij ruikt heeerlijk! De finish is ook mooi. Hij dekt goed, maar het ziet er niet uit alsof heel je gezicht dicht geplamuurd is. Hij voelt heel licht aan, maar helaas is er geen kleur bij die mij echt "past". Ik heb nummer 54, en dat is te geel.
Misschien dat het beter gaat als ik wat bruiner word.





Dit is de foundation van The Bodyshop waar ik in mijn concealerpost ook al over sprak.
Als je weet dat de healthy mix foundation te geel voor me was, en je deze twee foto's met elkaar vergelijkt, weet je waarschijnlijk al wat ik ga zeggen :) Veel te geel!
Met deze had de dame van The Bodyshop mij nochtans geholpen.
Naar textuur toe ligt deze wel zwaar op de huid.
Voor mij eerder een avondfoundation omdat hij een dikkere textuur heeft.

De volgende, ook van The Bodyshop, is helaas weggegooid geld.
Maar daar moeten ook reviews van komen! :) Ik kocht deze omdat ik overal las
dat foundations in dit formaat 10% meer dekken, en toch een natuurlijke finish hebben.
Ja niet dus! Ze hebben me weer de donkerste kleur gegeven, wat helemaal niet bij mijn huid past.
En de foundation zelf ziet er heel vlekkerig uit als ik hem aanbreng.
Al ga ik hem in de zomer nog een extra kans geven met een vochtig sponsje. Dat geeft vaak een natuurlijkere finish dan je met je vingers of een penseel kan bereiken.



Tromgeroffel! Heb ik dan eindelijk een foundation gevonden die wél bij me past?
Ik hoop het. Qua kleur zit hij allesinds goed. Dit is zeker een foundation voor een vette huid.
Als je huid eerder naar het droge neigt, kan je best voor de HD Foundation van Make up for ever gaan.
Deze Mat Velvet + geeft bijna een volledige dekking, zonder er cakey uit te gaan zien.
 Ik vond het heel verrassend dat hij super licht aanvoelt! Waar je wel op moet letten is dat je je foundation in verschillende delen aanbrengt omdat hij heel snel droogt.
 Eerst je ene wang, dan de andere en als laatste je voorhoofd. Dat hij snel droogt is heel goed voor een vette huid, maar dan moet je je ook haasten om hem mooi egaal uit te wrijven :)
Zo, dat waren alweer mijn foundations. Het volgende onderwerp in deze serie is "Poeders" en
waarom (en hoe) we deze het best gebruiken.

Liefs,
Katrien xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten