22 maart 2012

Geverfde wimpers

Wacht, herhaal, geverfde wimpers?!
Ja hoor! Dit wordt meestal gedaan bij mensen met een lichte haarkleur.
Dan zijn je wimpers en/of wenkbrauwen vaak ook licht, en zo kan je er een donkerder tintje aan geven.
Maar dat wou ik natuurlijk ook eens testen!

De "voor-foto" is vanochtend genomen, en de "na-foto" vanavond.
Ik ging eerst werken en had erna een afspraak met mijn haarstyliste. Zij ging mij onder handen nemen!


Dit is de "voor-foto". Naar de tipjes toe zijn mijn wimpers redelijk licht, waardoor ze kort lijken zonder mascara. Daarom wou ik deze techniek eens testen.


Dit zijn de producten die je nodig hebt. Deze twee vloeistoffen moet je met elkaar mengen.
Voor 2 cm verf heb je ongeveer 10 tot 15 druppels oxidant nodig.

Marlies (mijn haarstyliste) vertelde mij dat je om je haar te verven een redelijk vloeibare substantie nodig hebt. Maar bij je wimpers mag het een behoorlijke brij blijven!
Hoe langer je de verf laat zitten, des te donkerder worden je wimpers.


Eerst moest ik een kleverige creme onder m'n ogen aanbrengen. Zo bleven de watjes goed zitten.
De creme rook nog lekker ook! De watjes zorgen ervoor dat je niet met panda ogen buiten loopt.



En dat is de NA! Ik had gevraagd om het niet té lang te laten trekken, want ik heb niet zo
graag dat mijn onderste wimpers ook heel zwart worden. Dus liet Marlies het
een beetje minder lang zitten, maar het kan dus donkerder!


De één is dan wel 's morgens getrokken en de ander in de avondschemering, maar ik zie
toch een heel verschil! Als je de foto vergroot zie je het beter. Zeker voor blondines is dit een leuke
manier om je wimpers toch iets meer in de verf te zetten. Letterlijk dan!

Liefs,
Katrien xx








Geen opmerkingen:

Een reactie posten