20 maart 2012

DIY: Gezichtsmasker

Mijn huid doet vreselijk moeilijk en ik had nog eens een opkikkertje nodig.
Wat mij nog al eens helpt is mijn DIY (Do It Yourself) gezichtsmasker.
Ik had alles al gemengd toen ik eraan dacht om er een blogpost over te schrijven,
maar dit is wat je doet:

Neem evenveel honing als olijfolie en yoghurt.
Warm eerst de honing en olijfolie even op voor je de yoghurt eraan toevoegt.
Honing zorgt ervoor dat het rood in je gezicht een beetje wegtrekt. De olijfolie hydrateert,
en yoghurt zal je huid helpen zich te herstellen.
 
 



De huid bestaat uit meerdere lagen, en een gezichtsmasker dringt meestal enkel tot de eerste laag door.
Om verder dan die barrière te geraken, zal je je huid een handje moeten helpen.
Laat je maskertje eerst een 10-tal minuten intrekken, warm wat water op in een grote kom,
 en ga er met je gezicht mét masker boven hangen.

Voor het maximale effect kan je best een handdoek over je hoofd leggen
zodat alle dampen opgevangen worden.  Hierdoor ontspant je huid, gaan je poriën zich openstellen en kan het masker  dieper intrekken. Ik deed ook nog enkele druppeltjes lavendelolie in het stomende water. Lavendel staat bekend om te ontspannen en je een goede nachtrust te garanderen.
We zullen zien! :)


 

Zéér flatterend :D Was hierna je gezichtsmasker af met koud water
zodat je poriën terug samentrekken en je bent klaar voor een verkwikkende nacht!

Liefs,
Katrien xx

2 opmerkingen:

  1. Leuk ! Dit ga ik zeker es proberen thuis !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan em ook met melk doen ipv met yoghurt :) Heeft dezelfde werking, maar dan moet je er iets minder bij doen. Anders wordt het veel te loperig. Het stolt wel terug een beetje op als je het eventjes laat staan om af te koelen!

      Verwijderen